Friday, September 30, 2011

Woman = Problems

aku ingin bertanya untuk para lelaki . Apa yang ada dalam benak pikiran kamu tentang wanita atau perempuan? Yang pasti pendapat kita tentang wanita berbeda, bergantung dari sudut pandang mana kita mendeskripsikan tentang wanita. Kalau aku menyatakan bahwa wanita adalah masalah, setuju x?

Inilah Rumus yang menyatakan bahwa Wanita = Masalah (Woman = Problems). Just for fun :).




* Woman = Time x Money

Bagi sebahagian lelaki (termasuk dari segi si pembuat rumus dan juga saya), membuat kesimpulan bahawa untuk mendapatkan seorang wanita, lelaki juga memerlukan masa dan wang untuk memikat hati si wanita. Jadi dalam rumus ini, diterangkan untuk mendapatkan wanita diperlukan perjuangan berupa masa dan wang.
* Time = Money

Kebanyakan orang pasti tidak menyangkal kalau waktu boleh dikaitkan dengan wang. Pernah dengar kan ungkapan "time is money" (masa adalah wang). Dalam rumus ini didapati persamaan antara masa dan wang.

* Woman = (Money) ²
Dari persamaan antara masa dan wang (time is money) di point kedua, maka waktu boleh digantikan menjadi wang.

* Money =? Problems
Percaya kan kalau wang termasuk dalam akar dari permasalahan hidup? Harus percaya!. Kalau tidak percaya mungkin anda termasuk orang yang beruntung karena gak punya masalah dengan yang namanya wang.

* Woman = (? Problems) ²
Dari point ketiga, money menggantikan persamaan dari rumus point keempat. Pasti paham lah.

* Woman = Problems
Hasil akhirnya adalah penyederhanaan dari point kelima Woman = (? Problems) ² menjadi Woman = Problems. Penyederhanaan perhitungan matematik ini pasti benar kalau perhitungan matematik belum berubah sejak dulu:).

Boleh disimpulkan bahawa wanita adalah masalah (woman = problems).

Menurut korang, benarkah wanita termasuk sumber masalah? Menurut aku dot.dot.dot.hahah

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...