Wednesday, September 28, 2011

First Work Place


Nie tempat kerja pertama aku....HP Tower Bukit Damansara


First time masa temuduga aku ingat kedai komputer jer...Dapat kol dr HP dia bg alamat suruh aku datang walk in interview..aku pun just walk in jer la...cari pun cari...x jumper...k nie dah sah aku sesat..g kat shell jumpe awek kat situ tnya alamat nie kat mana yer...sweet jer awek tu cakap.."sebelah nie je bang" hahaha..tp still xtau nama company...masuk jer nampak signboard HP Tower..dalam hati dah cakap "betol ke nie"...ambik phone kol org tu balik tnya nama company...dia cakap Hewlett-Packard...terus aku jawab "saya tak bawa sijil and dip..saya datang lain kali boleh x.." hati punya la gabra tahap cipan...tp org tu cool jer.."tak per awk datang jer..aper yang ada kat awk tu jer yang awk tunjuk masa interview"..

Aku pun g jer la...masuk jer tngok semua org pakai kemeja,kasut hitam..aku just baju berkolar and sular jean jer..shitt malu tol...tgu dalam dua jam gilran aku lak masuk bilik interview...soalan pertama.."Awak budak yang yang x bawa apa sijil tu yer".. just say"yup"...thant diorang tanya soalan macam ...Masa nie aku bersyukur sangat dapat praktikal kat Jalur Ulung...coz dulu aku xdapat alaun pun praktikal kat situ..tapi masa kat situ aku dapat belajar dari engineer IBM pasal baiki laptop...Jd bila aku cakap jer yang aku dulu ada praktikal ngn engineer IBM diorang semua daim..n than mereka bg aku laptop n suru troubleshoot laptop tu..Cis nis mesti kes xpercaya...Well tuhan tu maha kaya...A to z aku leh wat..that diorang terus ofer jd technical engineer..but idop kat sini tak lama aku dapat ofer dari sorang bro nie suruh belajar fiber optic under goverment..aku pun blah la dari dunia glamor keja kat tempat mewah n terkenal...

bye..bye HP




0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...