Friday, October 21, 2011

SeBaB DiA AyaHkU


Ayah…
Dirimu ibarat sang awan
Yang memayungi kehidupan kami
Yang senantiasa memerlukan dirimu
Saat sang suria memanaskan sinarnya
Ayah….
Tidak akan hilang di benak kami
Tidak akan pudar dari pandangan kami
Betapa mulia hatimu
Betapa besar jiwamu
Menepis ranjau dan duri itu
Untuk mencari sesuap nasi buat kami
Ayah….
Kesabaran juga tetap terbatas
Meski diuji dan dicabar
Oleh karenah kami
Yang adakalanya nakal
Yang adakalanya tidak mahu mendengar katamu
Ayah…..
Pengorbanan mu tetap abadi dijiwa kami…….
Terimakasih ayah…..semoa  Allah memberkati umur dan amalanmu.



kita jarang bercakap mengenai ayah berbanding ibu kita..Tp bg aku ayah aku seorang yang sangat aku kagumi kerna dia HERO bg aku...seseorang yang asal dr kurang kasih sayang dan harta tp mampu memberi anak nya segala yang perlu didunia nie...From Zero To HERO that what my dad can do...hebat kan...seseorang yang tiada aper2 boleh besarkan seramai 6 org anak dengan berjaya...serang yang tiada pelajaran tinggi mampu bg anaknya segulung diploma dan ijazah...bapa yang miskin tp sekarang seorang berjaya...dulu tiada harta kini berharta,,,tidak sedikit pun harta itu diwarisi tp dengan tulang empat kerat beliau dia menjadikan semua yang fantasi sebagai reality..

 

Aku banga ada ayah yang macam nie..sebab dia bg aku contoh tok berjaya..dan tak mengharap harta yang sedia ada...dia juga selalu bg aper yang aku minta..walau sekarang ayahku ada masah pendegaran tp aku tetap banga n tidak malu untuk mengaku dia ayah ku...sebab dia syurga ibu ku..ingatlah syurga kita bwah tapak kaki ibu...tp jangan lupa syurga ibu bawah tapak kaki suami..jd janganlah kita hanya melebihkan ibu dalam semua perkara sekali sekala ingat lah setiap peluh bapa kita itu yang membesarkan kita,,tp pernah mengeluh...kalau lah tanpa bapa siapalah kita...luv u ayah...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...